Podkarpackie - Przestrzeń otwarta

Design sukcesu

W Jasionce koło Rzeszowa swoją siedzibę i nowoczesne hale produkcyjne zbudowała firma produkująca domowe i hotelowe meble na zamówienie - TDS Form. To firma, która w branży meblowej działa od 13 lat, zatrudnia niemal 50 pracowników, produkuje meble i komponuje całe wnętrza obiektów.

– Od zawsze wiedziałem, że chcę się zajmować branżą meblową – mówi Grzegorz Szczepański, Prezes Zarządu TDS Form i marki Consier – Stolarskie pasje zaszczepił we mnie mój dziadek, a biznesowe- mój ojciec. Wiedziałem że chcę prowadzić własną firmę i długo się do tego przygotowywałem.

Firma oferuje obecnie dwa rodzaje usług. Pierwszy, skierowany do producentów mebli, zajmuje się produkcją mebli, elementów meblowych i podzespołów. Druga usługa, o nazwie Consier – zajmuje się kompletną realizacją wnętrz dla wymagających klientów.

Realizując ofertę skierowaną do stolarni, TDS Form obsługuje ok 40 producentów mebli z Podkarpacia i okolic. Obecnie rozszerza tę działalność, wchodząc na rynki zagraniczne.

– Wchodzimy na rynki szwajcarskie, niemieckie i francuskie – mówi Grzegorz Szczepański – Jestem w trakcie rozmów z zagranicznymi stolarniami i jest to kolejny krok w realizacji szerszej strategii. Do tej pory ograniczały nas wyłącznie moce przerobowe. W tym celu właśnie, zmieniliśmy lokalizację, wybudowaliśmy nową halę produkcyjną o powierzchni 2500 m2 i nowoczesny park maszynowy – dodaje.

Drugą usługę – Consier, ceni sobie coraz większa ilość klientów Spółki. Jest wymagająca, ale daje firmie wiele satysfakcji i możliwości wykazania się stylem i umiejętnościami. To kompletna produkcja wnętrz.

– Wchodzimy do domu w stanie deweloperskim, a oddajemy inwestorowi wnętrze gotowe, łącznie z firankami, zasłonami, sztućcami czy papierem do drukarki – mówi Grzegorz Szczepański – I w związku z tym, że naszym klientom spodobała się ta usługa, chcieliśmy zaznaczyć i pokazać jej wartość. Stąd ten podział marki na TDS Form i właśnie Consier – dodaje.
Tego typu zleceń, zarówno od klientów indywidualnych, jak i biznesowych, firma Grzegorza Szczepańskiego realizuje coraz więcej, zarówno w Polsce jak i za granicą.

– Najczęściej są to projekty indywidualne, o których nie możemy zbyt dużo mówić, bo umowy zobowiązują nas do zachowania tajemnicy – mówi Szczepański – ale zrealizowaliśmy kilka projektów mieszkań w Warszawie, na Złotej 44, teraz pracujemy nad inwestycją w Yacht Parku w Gdyni i będziemy pracować na Wyspie Spichrzów w Gdańsku. Zrealizowaliśmy również takie projekty jak salony BMW, Audi, Seat, współpracowaliśmy z międzynarodowym koncernem farmaceutycznym BD, realizując dla nich cały biurowiec w Irlandii, w tym momencie pracujemy też nad dworcem kolejowym w Genewie. To bardzo ciekawe i duże inwestycje i takie lubimy najbardziej.

W sierpniu 2020 roku TDS Form przeniósł siedzibę i hale produkcyjne do podrzeszowskiej Jasionki. Bliskość lotniska zapewnia firmie łatwy i szybki kontakt z klientami, a położenie w pobliżu autostrady A4 i drogi ekspresowej S19 ułatwia transport.

– Podkarpacie odbierane jest bardzo dobrze i w Polsce i za granicą – mówi Grzegorz Szczepański – A do tego ceny gruntów są tańsze, współpraca z samorządem jest bardzo dobra i można ubiegać się o wsparcie ze środków unijnych, z czego również i my korzystamy. Tu się urodziłem, tu żyję i tu funkcjonuję. Tu jest moje miejsce – dodaje.